Percaya pada diri sendiri

I believe my own body
And my body believe me

Pada mana masa itu kau letak aku pada tempat yang sepatutnya aku duduk
Aku duduk diam
Tanpa sepatah kata tidak
Tanpa sepatah kata soalan ajukan
Aku sedar duduk nya aku pada masa itu pelu dan pasti
Tak perlu melawan dan tak pernah melawan
Kau betul dan kau salah
Aku iyakan
Tanpa banyak bicara yang mungkin aku tergelincir dan terjatuh
Sakitnya dan akibatnya aku juga yang akan rasa
Walaupun kadang-kala salahnya kau itu perlu aku betulkan
Tapi
Miskipun kau salah
Siapa watak-watak lain sebagai saksi yang ada waktu dan detik itu
Untuk aku ceritakan pada masa kehadapan nanti
Kau senang dan mudah akan dustakan perbuatan dan percakapan itu
Kan~

Until that time happen
Yes THAT TIME!

The time you broke my entire life into small piece that cannot be fix
Only me there
Only part of my body are the witness of all thing you did and said to me
My eye
My ear
And my body is the only there be always there as witness

Detik kau hancurkan kepercayaan aku selama ini aku peluk ketat
Kau merobek perasaan aku dengan pisau tumpul yang sengaja kau guna
Kau siat dan cabar kesabaran aku
Kau masuk kedalam hati dan mencabut nadi sayang yang aku jaga
Jadi
For today onward

Biarlah orang lain mengata dan memandang aku bukan kau
Biarlah orang lain nampak salah aku bukan kau
Biarlah orang lain percaya dusta kau melebihi kebenaran aku
‘Cerita aku dari perasaan emosi sahaja’
‘Iyalah perempuan, sikit-sikit menangis jalan mudah untuk mengharap simpati’
Itu yang kau lontar pada mereka ketika aku cuba membuka mulut
Mulut yang selama ini aku untuk sembunyikan salah dan perbuatan cacat kau
Mulut yang aku gigit dan hampir berdarah setiap kali aku tahan amarah
Mulut ini…
Ya ini mulut aku…
Kalau kau fikir mulut longkang kau yang orang percaya
Biarlah~
Sebab

I believe my own body
And my body believe me
Nobody can handle me like a puppet
Nobody can touch me like a mannequin
Nobody can control me like a robot
No one
No more

kindly follow my insta :))

Post a Comment

0 Comments