Bercakap dengan diri dewasa aku

If someone asking me what kind of concern that you have?
I will reply . . .
My concern is that I have too much concern
I worry about many thing unnecessary
Too many
Sangat banyak sampaikan aku give up nak fikir

Seperti yang aku cakap tadi 
Aku banyak fikir perkara yang tak perlu untuk difikirkan
Unnessasary things
Yang kadang kala hanya menyemakkan ruang fikiran aku
Dan ianya berlangsungan tersimpan untuk waktu tempoh yang agak lama

Nak saja aku hapuskan terus
Lenyap tanpa sebarang jejak dan tinggalan
Tak kira tentang masalah ataupun kebimbangan
Tentang kemungkinan yang aku sendiri belum pasti
Mungkin semakin meningkat kedewasaan ni buat aku jadi sensitif
Jadi aku lebih peka tentang keadaan sekeliling
Yang berlaku pada aku dan pada orang sekeliling
Dimana aku banyak fikir tentang result dan kesan
Bagi setiap perkara yang aku lakukan dan akan lakukan
Kemungkinan bagi kemungkinan

Mungkin nampak dari luaran aku seperti tak ada masalah
Bebas gelak ketawa
Lompat dan berlari tak kira masa
Bercakap, membuli dan dibuli 
Tapi hakikatnya banyak yang tersimpan

Arrhhh jadi dewasa memang rumit 

Post a Comment

0 Comments