Kau tahu bila Tuhan sayangkan kau?

Be strong !!
“You are big girl now”
Acap kali aku bagi semangat pada diri sendiri
Walau kadang kala terpaksa menahan amarah dan tamparan
Sabar . . .
Sabar . . .
Ingat
“Allah sentiasa ada dengan orang yang sabar”
Ingat
"Tuhan akan sentiasa bersama"
Aku ada Dia

At the moment.
I’ll take the tears back
Even I feel so difficult and exhausting
Air mata sendiri, kena lah kesat sendiri
Kan . . . ?

Memang aku akui sejak dua menjak ini aku agak penat
Terpaksa meng’ia’kan arahan yang sebelum ini bukan tanggungjawap aku
Kena ambil alih tugas orang lain
Yang bukan aku mulakan
Tetapi perlu aku lengkap dan habiskan

Sukar..
Memang. Siapa yang cakap tidak sukar . . . 
Tapi inilah aku
Aku !
“A person that puts others first”

Biar terpaksa rasa susah untuk lihat orang lain senang
Mungkin orang susah nak pandang usaha susah payah aku
Tapi ianya berbaloi *mungkin . . .
Ingat tu

Sembunyikan dan pendamkan semua masalah kadang kala ada baiknya
Macam aku selalu buat pada masa lampau
Selagi boleh dan mampu tanggung beban aku buat je
Pulangan nya aku akan rasa nanti
Suatu hari nanti *just percaya
Sebab . . .
Aku selalu soal pada diri

"Kau tahu bila Tuhan sayangkan kau?
Bila semalam kau menangis teresak-esak
Esok Dia berikan kau senyuman"

[☁︎] — 𝒉𝒐𝒏𝒆𝒚𝒚𝒎𝒊𝒍𝒌

Post a Comment

0 Comments