Be yourself is the hardest

Lama tak sembang panjang dalam ni
Bukan sebab hal negara yang perlu difikirkan
Tapi menyibukkan diri dengan hal melibatkan syarikat dan komitment
Dalam sibuk-sibuk waktu ini aku kurang beri perhatian pada family
Iya, F.A.M.I.L.Y

Terkilan rasanya
Hujung minggu ada saja alasan dari aku untuk tak dapat balik ke kampung
Bukan tak nak, hati memang memberontak mahu
Tapi seperti apa yang aku cakap tadi lah
Menyibukkan diri dengan hal melibatkan syarikat dan komitment
Nak pula aku baru masuk kerja
Tiga bulan prohibition period aku tak pass lagi
Paham-paham sendirilah, kena tunjukkan kuku dan taring komitment dahulu
Sebelum sayap kebebasan kau boleh terbang bebas di udara
I'm right....?

Mak kadang-kadang ada call
Tanya khabar
Paling tidak whatsap dari mak memang akan berbunyi dahulu tanda she give them first
Damm! Aku selalu terlewat
Aku selalu terlepas pandang
Salam pembukaan mesti mak yang win
Aku...? Cuma win dalam jawap salam sahaja
Lepas tu baru lah dapat sembang, kongsi cerita

Aku pernah rasa diri aku macam not mature enough lagi
Walau usia dah puluhan jagung (vice verse dari setahun jagung)
Kalau bab-bab melibatkan family memang aku jaga betul-betul
Memang aku cepat emotional
Tak nak mereka risau
And tak nak bagi mereka risau
That why kebanyakan perkara aku pendam sendiri, try to hide and settle sendiri
Kira buat-buat macam tough enough la kan
But sometime...
During this time there a lots of things came into my minds
And no one could listen to me
Which could jadi pendengar, yang mana position or takhta tu biasanya aku yang jadi
Sebab aku bukan jenis itu dari mula
Hidden the problem and kerisauan memang my expertise
And watak pendengar untuk masalah aku tu belum pernah muncul
Atau aku yang ego...?
Hurgh! Tak suka jadi dewasa
For now on, just let it be!


Post a Comment

0 Comments