Wednesday, February 24, 2016

Tips Main Phone Semasa Memandu ?

Simple guys
While driving…

“Hand on wheel
Eye on the road” lah~


Sehari dua ni aku lihat macam-macam ragam manusia
Back to capital city Kuala Lumpur setelah hampir 3 tahun bekerja di Melaka memang banyak giler kena bersabar
Dengan perangai manusia
Dengan bukan manusia
Dengan separa manusia
Human is very complicated species !

Dealing with them while driving is sangat menguji kesabaran dan kelakuan aku betul
Aku ulang “SANGAT” menguji kesabaran
Common lah~
Masing-masing stuck in the same road… same situation…
So, hadap dan terima lah
Ni tidak, potong que then buat muka hippo dek baget comel
Oh my….. sakitnya ku disini, di dalam hatiku (sila baca ikut lirik lagu)

That satu senario,
Lain pula bila yang driving then tangan text or main game
Mata? Of course dekat screen phone jugak la
But yang hebatnya, their car is moving
Is M.O.V.I.N.G (I spelling it to you!)
Aku tahu la masa tu traffic jem
And yang moving pun slow je
Tapi, still atas jalan raya
Jangan aku ulang for the second phase

“Hand on wheel
Eye on the road” lah~

Ni kita pula yang kena alert bagai
Macam… “ehh…ehhhh… sikit lagi nak kena tu… sikit lagi nak kena
Tak pasal kereta mengaum “hon sedas~~~”

Aku paham since aku pun kadang-kadang main phone juga masa driving
Mengaku weyh!!
Tapi agak-agak lah

SO isu potong que and text while driving ni memang sinonim ya pada orang KL?
Big question mark there…
Kongsi ilmu sikit? hahaha

Till then, let consider other safety and yourself too.

Peace !





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...