Kembalinya Aku Dengan Harapan

30 Oct at 12:22 “word after word has 1 new like”

Satu notification masuk menyebabkan aku berfikir sejenak
Betul ke masih ada yang mengintai blog aku
Dan masih ada yang follow aku

Dengan rasa tidak bersalah (munggkin ada la sikit)
Mata yang tadi lekat pada kertas proposal di alih pada skrin bercahaya
“new tab” dibuka..
Kurang tiga saat google search engine dengan doodle Halloween keluar
Otak blur diketuk perlahan
“ahhh.. aku lupa”
Saat ketiga baru aku kembali menaip “shasafiez.blogspot.com”

Post yang terakhir aku ditatap

Friday, July 25 2014

Luahan Hati Aku Untuk Kamu Semua

“Hampir lima bulan aku tinggalkan blog ini tak bertuan rupanya”
Kalaulah ber-blog ni dikenakan sewa memang entah berapa jumlah tertunggak perlu dibayar
Ringgit…Ratus… atau Ribu kah jumlahnya?
Jika benar..
Mungkin list budget yang aku buat tiap-tiap bulan perlu kembali dirombak
Setelah isu harga minyak naik sebulan yang lepas telah membawa takat didih darah aku ke paras atas
“Hmmm… malas nak ingat kembali”

Post yang diskrin dibaca sekilas
Muka tidak memberikan sebarang reaksi
Masih sama…
Tapi hati terdetik sesuatu
Perasaan R.I.N.D.U~~
Rindu nak menulis kembali
Rindu nak blogwalking kembali
Rindu nak chit chat kembali

Selama ini aku hanya bagi alasan tak ada masa
Padahal masa itu aku yang tentukan
Dua puluh jam sehari
Tujuh ratus dua puluh minit sehari
Dua puluh satu ribu enam ratus saat sehari
So alasan tak ada masa tu satu pembohongan yang dicipta
Cuma perlu disuntik sedikit bius kerajinan

Dengan itu aku re-loading mood
Re-format behavior
Re-install new internal power
To begin with….

*Blank*

“Proposal dah siap!!”
Suara garau dari belakang memasuki lubang telinga tanpa sebarang tapisan
“On going…….”



Post a Comment

1 Comments

di Malaysia ni lain caranya... kalau nak buku kita kena baca... kita kena baca buku orang lain kecuali buku kita memang best dan meletop...

salam kenal dan salam singgah...