Wednesday, January 22, 2014

Cantik luaran dan cantik dalaman.


Aku ada sepasang mata yang boleh melihat dunia..
Aku ada sepasang telinga yang dapat mendengar riuh rendah dan bisikan suara...
Aku ada satu hidung yang dapat menghidu bau-bauan yang pelbagai aroma..
Aku ada satu mulut yang mampu berkata-kata, mahupun hanya sengukir senyum..

Walaupun kulitku hitam…
Atau walaupun kulitmu putih…

Walaupun wajahku bulat…
Atau walaupun wajahmu bujur…

Syukur, Alhamdulillah dengan pemberian yang teristimewa ini.
Setiap orang ada keistimewaan yang tersendiri..
Cantik, Hodoh, Gelap, Cerah, Kuning langsat, Hitam belegam, Coklat, Kelabu asap!
Kau lain…Aku lain… tak sama!

Kalau sama.. aku dan kau kembar seiras..
Kalau sama.. aku real dan kau klon..
Kalau sama.. aku orang dan kau hantu raya..
Kalau sama.. aku nama bedah dan kau nama bedah..
Kalau sama.. opocot! Terkezut tengok diri sendiri kat depan mata sendiri di tengah-tengah kota raya, dan bukan dalam mirror mirror at the wall..

Jadi, kenapa nak jeles kepada yang cantik..
Kenapa nak mengejek kepada yang hodoh..
Kita dicipta dengan keistimewaan yang hanya diberi kepada kamu seorang dan bukan orang lain.

“Subbahanallah! indahnya ciptaan Tuhan”
Just said “Alhamdulillah, pray to Allah”

P/s: entry ini ditulis gara-gara ramai sekarang mementingkan kecantikan luaran. Pelbagai product kecantikan dibeli..dicuba..digunakan.. TAPI berapa ramai yang mementingkan kecantikan dalaman? Berapa ramai yang lihat kecantikan dalaman? Spot-check la hati masing-masing.. jangan terkantoi muka cantik putih berseri ditepek bedak, tapi hati hitam ditepek debu kotoran.


P/s ke 2: Pernah dengar produk Phytoscience Double Stemcell? Produk yang mengandungi unsur-unsur tumbuhan dan buah-buahan yang diperkaya dengan seribu kebaikan untuk kesihatan termasuk kecantikan dalaman dan luaran. Disamping mengandungi vitamin-vitamin yang diperlukan oleh tubuh badan, fungsi utamanya juga merangsang penjanaan sel-sel baharu dengan lebih optimum bagi memulih serta menggantikan sel-sel rosak dan yang telah mati dalam badan. Tambahan daripada itu ianya bertindak pantas dalam mengekalkan kecantikan pada wajah dan kesihatan tubuh badan. Insyaallah~ dan sesiapa yang berminat nak tahu lebih lanjut dan ingin mencuba boleh PM saya untuk tempahan. :)




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...