Saturday, September 7, 2013

You! Brother and sister

Salam.
To my brothers and sisters..
I used to called someone with those "title"
Rasa lebih dekat dan lebih ukhuwah.


Terkenang zaman belajar ketika di uni.
"Sis, nak tumpang tanya boleh?"
"Sis, kat mana ye kelas TR002. Saya budak baru?"
"Oppss, sori sis terlanggar. Tak nampak tadi"
"Eh, sis pun duduk blok ni ke? Nama apa tadi?"

"Bro, boleh tumpang lalu sikit tak?"
"Oh, bro ni macam kenal je? Duk Kulai kan..?"
"Bro, u in Dr Kamal's section kan? Class was canceled la today.."

Ini adalah culture yang di amalkan kat sini.
Berjumpa, bertegur, bertanya.
Brother~
Sister~

Walaupun kita memang dah kenal.
Atau memang tak pernah pun kenal.
Dengan panggilan itu menjadikan aku lebih didekati.
Terpadam sedikit jurang.
Jurang antara senior dan junior.
Jurang antara adik dan kakak.
Jurang antara adik dan abang.
"being brother and sister means being there for each other"
Deep meaning.

Sangat berbeza dengan sesetengah panggilan yang biasa.
Cik~
Awak~

P/s: miss my study time

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...