Sunday, July 15, 2012

Kenduri

Assalamualaikum..

Harini ada satu kenduri kat depan rumah,
aku macam biasa, akan keluar serentak macam orang yang datang dari nun jauh disana wlaupun hakikat yang memang dah nyata lagi terang rumah aku nin disini jek.  
tak pun terlebih jauh macam kena tukar train 2-3 kali pastu "stuck" kat dalam jam dek ada eksiden, pastu dah sampai lak kena naik bukit macam bukit batu cave sana, dah rasa nak sampai boleh la lap-lap peluh sikit sambil celet sikit 1drop popium (perfume)..
fuhh, explen kemain. punya la tak logic.

kenyataanya, 
rumah aku ni kalau ikutkan pepatah ibarat sekangkang kera je dari rumah orang kenduri.
tak pun ibarat panjang sejengkal bak kate orang tua dulu-dulu..
pastu mula la cakap dalam ati..~ heleh tipu sangat, sekangkang denasor tu aku caye la jugek! sambil wat mata takder insurans
time orang berpusu-pusu datang tu la ada aku menyelit diantara mereka. (ce cari aku ...ce cari aku)

kat dalam rumah kenduri tu pula mula la buat muka macam newbie kat kampung ni.
padahal, dengar je makcik cakap anok sape te...? teee..anok bang mat! rumoh belakang niha...
haaahhh kan dah kantoi terang-terang. newbie la konon... newbaby tu ye la jugak orang tak kenal anak siapa

yang kita boleh buat adalah dengan memberikan sepenuh senyuman manis yang ada..
senyum itu kan sedekah ~
nak cerita lagi tapi mata kata tido.. so tak boleh inkar. yeahh mata menang !! 

mood : so sleepy tahap takleh tahan-tahan da.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...