Thursday, June 14, 2012

Bila adik aku claim "tolong" masak !


Assalamualikum.

Before ni aku pernah cakap one of my job as minah rempit’s my brother kan? Haa… korang jangan ingat kat Key Ael (KL) je orang rempit. Aku pun merempit tapi dengan kuasa motor cipan yang paling tinggi.. paling power pun 30 meter setengah! ! tu pun puas aku press handle motor tu ukeh! (tolong la cakap korang percaye…(^..^)


But the problem aku paling tak suke bila tunggu lama-lama kat skull tu. Bukan apa, kebanyakkan yang datang yang jemput tu ayah-ayah diaorang.. and ada setengahnya mak diaorang.. then, bila aku sampai mula la mereka yang tunggu kat luar pagar tu buat muka tak pelik je.. pandang tu pulak kemain  lagi, rasa cam sekarang tu jugak nak pakai helmet besar kebapak ala-ala baldi je! apa hal, nak pandang beria sangat. Perlu EMO nih !


Nak-tak-nak kena juga la. Akak yang baik hati malah penuh dedikasi tidak patut mengalah kan..(rasa sekarang mesti korang tengah letak tangan didada sambil mata pandang ke atas kan… ~over! Haha)..


Tapi dalam sayang-sayang tu selalu jugak la aku takpuas hati dengan adik-adik aku ni bila dah sampai kat rumah. Ada je jawapan diaorang bagi. Kalau dari pagi sampai tengah hari sunyi sepi macam tak ada penghuni dalam rumah, then bila adik aku balik muncul macam-macam bunyi keluar. Tu belum soalan-soalan yang diorang tanya lagi.


Macam waktu tengah makan semalam…

Sini (aku) :: waah, penatnya + hausnya.
Sana (lil bro) :: Penat apanya, apis kat sekolah tadi ada gotong-royong langsung. Kemas bilik tepi PRA tak penat pun.
Sini :: Penat la. Jemput korang tadi, puas tunggu… pastu masak lagi.
Sana :: Tunggu pun penat. Masak tu apis pun tolong..
Sini :: Bila masa awak tolong ngah masak?
Sana :: Tolong ape.. Tolong rase..
Sini :: kreeekkk…kreekkkkkk (sound effect tetiba muncul)

THEN…

Sana (lil bro sorang lagi menyampuk) :: ijan pun tolong ngah masak jugak..
Sini :: Tolong bilanya.
Sana :: Tolong tengok
Sini :: LOL… (aku give up! !) +.+

Till then, wasalam…


4 comments:

Maya said...

wah best nye ade adik...boleh bwk b.gurau...saya x de adik...sedih...huhuhu..i follow u,u follow me http://yamarisaikhu.blogspot.com/

encik kuri said...

huhu,... mmg lawak,,xpe2 nanti ada lagi sorg lil bro akan dtg membantu...bantu sgt..~~

shasa_fiez said...

@ maya :: yeah.. totally..
ok...done folo u back !

shasa_fiez said...

@ en.kuri :: bantu laa sgt nnti ek... ~pengsan dennn! ! hahaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...