Saturday, October 1, 2011

Baby comel..


salam..

baby ataupun anak adalah anugerah yang tak ternilai yang diberi oleh Yang Maha Esa bagi pelengkap  sesebuah kelarga.. ~ intro..

post ni sempena budak comei yang aku jumpe malam tadi... 
baby boy yang baru nak pandai berjalan. terkedek-kedek, senyum tengok aku and kawan aku.. 
sooo...kiut. bak kata kalau aku ada anak pompuan nak je aku cakap 
"akak nanti besar kawinkan anak kita berdua ye.." cehhh, serius berangan~sila abaikan ayat tersebut

ok, motif post ni adalah pasal bila anda berhadapan dengan baby.
situasi :: bila anda jumpa baby apa yang anda akan geram dulu...
adakah mata....pipi.....bulu mata.... gigi (kalau da besar sikit la kan)... idung.... etc
ni antara ayat yang aku biasa dengar..

1. Mata..

"alolo...bulat nye mata dia......"

 


2. Pipi

"geramm nye kat pipi tembam dia....."
"lembutnye..."


3. Hidung

"kiut nye idung.... meh nak tarik sikit meh..."



4. Bulu mata.

"lebatnya bulu mata..... mesti besar encem"



5. Mulut

"aaauu.... kecik-kecik dapandai nye posing..."


5. Gigi
"alala...baru tumbuh 2 batang gigi...sweett..."


 tu antara dialog yanga biasa dengar bila kawan-kawan aku jumpa baby or budak kecik..
bila tengok budak kecik rasa sejuk je mata. mana tak nya insan yang masih suci daripada perkara-perkara yang melalaikan dan juga kejahatan..
masih tak kenal apa itu reality kehidupan yang bakal mereka tempuh suatu hari nanti..

lihat je la situasi /keadaan sekarang. kes-kes yang melibatkan baby..kadang kala tak sanggup nak tengok..
itu jika kita dapat lihat pada waktu ini..
akan datang..??? kita sendiri belum pasti...
tapi yang PASTI anak-anak kecil ini yang bakal mewarisi generasi akan datang..
jadi moralnya, as parent hiasi dan bekalkan mereka-mereka ini dengan segala bekalan baik dari akhlak, moral, ilmu dan didikan yang terbaik...

 hopefully mereka akan mewarisi generasi yang terbaik dan berakhlak. 


 thanks my mum..dad.... bekalkan anakmu yang sorang ni dengan segala didikan dan pendidikan yang terbaik sebagai bekalan kehidupan akan datang  ^^

pic model-model :: google.com 




4 comments:

r.r said...

so cute... Sukalah..

CayZal said...

anak aku pun comel apa.. sebab bapak dia ensem.. muahahaha...

shasa_fiez said...

@Anonymous r.r :: hehe

shasa_fiez said...

@CayZal :: amboi..hakhak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...