Tuesday, April 13, 2010

my setem collection

Salam..

Much better than yesterday.. kembali ceria seperti sedia kala. So boleh la aku menulis panjang lebar tuk post kali ni..(ceh selama ni tak penah panjang ker tulis ~dush3~)..

So pe yang aku nak tulis kali nie.. emm okeih aku nak citer sal pe yang aku jumpe ujung minggu lepas.. aku jumpe buah ati lama aku.. ewah.. bukan ehem2 ek.. and bukan jugak ohom2..hehehe.. actually bukan aku jumpe somebody, but aku jumpe something yang aku da lama sangat aku lupe.. aper tu??

Something tu adalah buku setem aku.. waa mesti korang da hampa ek.. ingat aku citer sal pe la kali ni kan..hoho.. jangan hampe ek, nnti aku bagi korang hamper..kuikui..

Berbalik semula to main topic, buku setem tu aku ter-jumpa balik lepas kitaorang family wat operasi mengemas uma ujung mggu lepas.. tak der la operasi besar-besaran pon, just meng-alih-kan almari buku ke port asal ke port yang lebih seswai (yela xder la jemu sangat asyik tgk port yang sama je kan almari buku tu sejak beberapa taun lpas)..

So nak jadikan citer, pas mengeluarkan buku-buku yang bagai bersawang coz da lama tak baca then tetiba aku terjmpa la balik ngan buku setem aku tu.. waa.. teruja gila aku. Yela rasanye da dekat 5 or 6 tahun jugak la aku aku x hirau sal hobi aku yang satu ni..( okey wat pengetahuan korang one of my hobby mase kocik2 dlu adalah mengumpul setem nih). Cam ne la aku leh terminat ngan hobby ni kan… tp siyes dlu aku addict giler ngan setem2 ni sume.. siap sanggup gi tgk post box jiran2 aku semata-mata nak kumpul setem baru.. kalu jumpe yang len skit aku akan memulakan keje jahat aku dengan mengoyak kan setem tu, then tampal balik ngan setem yang biasa2( setem yang ada gambar padi tu) hahaha.. Jahat tak aku..len-len cara ngan tukar ngan member aku yang ada hobby yang sama or pujuk mam aku cri kan setem2 kat opis. Yela, biasa mam aku deal ngan orang, so mesti byk surat yang sampai kan..

Tapi memang x sia-sia usaha aku, berkongsi minat ngan my bro menjadi salah stu alternative tuk menambahkan lagi koleksi setem yang ada.. memang besh sebenarnya tgk setem2 yang dikumpul ni. Cam boleh tgk history or jalan citer dari masa lampau sampai skarang.. (waa boleh sampai canggitu kan).. tapi kalu korang nak taw ayah aku pun sebenarnya ada hobi yang sama tyem dy muda2 dulu, so mybe tu antara punca aku terminat sama kot..huhuhu..
Antara setem-setem yang aku collect adalah dari Malaysia ( start setem harga 4 sen sampai harga sekarang), dari Singapore, Thailand, Polska, Republik Indonesia, Postage, Canada, Belgique Belgif (Belgium), British, China, Republique Francaise( France), Poste Italiane( Italy), Australia, United Stated, Nederland, Sverice (entah aku pun xsure state pe nih), Indo China, Magyar, India, Norge, Pakistan, Oar, Egypt, H.K Jordan, North Borneo, and Portugal. Tu la antara sempat tgk.. malas la plak nak belek2..huhu.. Antara setem-setem luar negara ni aku dapat dari ayah aku (his pan pal), my cousin, n other sumber..

Tapi sekarang pas da masuk alam dewasa ni nampaknye makin tergelam la aku punya hobi ni.. bila piker balik banyak sgat da keluaran setem-setem yang aku terlepas. Lagipun sekarang da tak ramai yang nak guna cara surat menyurat ni. Zaman IT, sume da ujung jari.. de pe2 just pakai e-mail.. so xyah susah-susah nak tunggu surat sampai kan.. Mudah N Copat.. rasa-rasa rajin lagi ke aku ni teruskan hobi ni.. emmmm….enta..

Meh aku kasik korang tgk skit antara my collection yang aku simpan…

collection yang aku paling suke

antara setem ober see (oversea) aku

Malaysia setem

more Malaysia setem setem

Malaysia yang biasa korang tgk n paling lama bertahan

setem dari Canada, Indonesia, Nederland n so on.

lagi..(huhu maleh nak tulis) check out..


Amacam, adakah korang ada hobby sama cam aku?.. kalu ada bleh kite tukar2 setem..haha..(tu pun kalu aku rajin lagi) tapi insyaallah aku cube yer..

Neway setakat ni dlu.. aku nak adios amigos dlu..

Roger n Out…

4 comments:

Azuan said...

aku x kumpul setem~ member aku ada yg kumpul huhuu

shasa_fiez said...

oyeke.. kalu dyer rjin tkar2 stamp roger2 la..huhu
anyway thanks..

adam hussairi said...

ada lagi tak setem2 tu semua ?

shasa_fiez said...

Yup. Masih ada..
Jadi barang antik dalam almari rumah. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...